Straciła 3 tys. zł, bo kliknęła w link przesłany przez oszusta
Kobieta na swoje konto otrzymała maila w treści którego była instrukcja co zrobić, żeby otrzymać środki. W treści było polecenia, aby kliknąć w ikonę OTRZYMANE PŁATNOŚCI znajdującą się poniżej wiadomości. Kobieta kliknęła w link, po czym została przekierowana na stronę, która wyglądała jak strona jej banku. Postępując zgodnie z instrukcjami 38-latka wpisała dane niezbędne do logowania. To niestety spowodowało, że przestępcy uzyskali dostęp do jej pieniędzy.
Jedno kliknięcie i jedno logowanie wystarczyło, aby oszust „wyczyścił” konto zgłaszającej. Kobieta straciła ponad 3 tysiące złotych.
Policja ostrzega!
Przekazywane przez oszustów linki, często przypominają odnośniki do prawdziwych stron, a różnice są prawie niedostrzegalne. Dlatego za każdym razem powinniśmy dokładnie weryfikować strony internetowe, z których korzystamy. Nie klikajmy w linki otrzymane od nieznanych osób. Pod żadnym pozorem nie przekazujmy danych takich jak login i hasło do bankowości internetowej, czy informacji zapisanych na karcie płatniczej. Zawsze stosujmy zasadę ograniczonego zaufania nie tylko podczas kupowania towaru, ale także podczas jego sprzedaży
podkom. Monika Winnik